8 نکته مهم در طراحی وب سایت فروشگاهی

08:18 1401/01/01 | کاربر بلاگیکس

دیجی کالا به عنوان بزرگ ترین سایت فروش آنلاین در ایران با بیش از 150 هزار کسب و کار ایرانی و تنوع 4.5 میلیون محصول تا ماهانه 30 میلیون کاربر از سایت و اپلیکیشن دیجی کالا بازدید کرده است. این آمار نشان می دهد که میزان خرید اینترنتی افزایش در دیجی کالا پیدا کرده است. ولی این موضوع باعث نمی شود که شما از راه اندازی سایت فروشگاه منصرف شوی چرا که با وجود تعداد 2 میلیارد خریدار در سطح جهان، توسعه و راه اندازی سایت هنوز هم یک ایده عالی است. اما این نکته را در نظر بگیرید که راه اندازی یک سایت فروشگاهی که شما را از سایر رقبایتان متمایز می کند، چیزی بیشتر از طراحی ظاهری مناسب و سئو سایت است.

بالارفتن در نتایج گوگل

ارائه یک جذام تجاری جذاب و به یاد ماندنی به عنوان برند کسب و کار و همچنین آدرس وب سایت، اولین گام برای شروع یک کسب و کار آنلاین در فضای وب است. ایجاد یک استراتژی برای بازاریابی برای شروع کار می توان ایده به همین خاطر در این مقاله ما نکانی را برای طراحی و توسعه یک سایت فروشگاهی آورده ایم. اگر قصد راه اندازی سایت فروشگاهی را دارید با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی های طراحی سایت فروشگاهی دیجی کالا صحبت کنیم.

ویژگی های مهم در طراحی سایت فروشگاهی

 

· تصویری با کیفیت بالا

از محصولات فروشگاه خود در زوایای مختلف عکس بگیرید. همچنین می توانید ویدئویی از محصولات خود تهیه کرده و در اختیار کادربر ق. تصاویر و ویدئو ها باید به گونه ای باشد که کاربر از همه جهات محصول را بررسی کند.

 

· نظرات کاربران

داشتن این قابلیت در سایت فروشگاهی به این امکان را می دهد که خود را از خرید محصول، چه منفی و چه مثبت به اشتراک بگذارید و به سایر کاربران در تصمیم گیری خود کمک کنید. این کار به سایت شما کمک می کند.

 

· طراحی ریسپانسیو

بر اساس آمار، 48 درصد از زمانی که در مصرف اینترنت می‌شود به 5.12 کاربر در سراسر دنیا تعلق دارد که از تلفن‌های همراه استفاده می‌کنند که این یعنی دو سوم جمعیت جهان. گزارش دیگری نشان می دهد که 79 درصد کاربران تلفن همراه در 6 ماه گذشته، با استفاده از گوشی های خود محصولی را خریداری کرده اند. با توجه به این آمار است که سایت خود را ریسپانسیو طراحی کنید.

 

· طراحی کاربر پسند

یکی از نکات مهم در طراحی فروشگاه اینترنتی طراحی کاربر پسند است . منظور ما این است که، زمانی که مخاطب به سایت شما مراجعه می کند، با کمترین کلیک به سایت های فروشگاهی می رسد.

 

 

1. امنیت وب سایت

هیج فردی دوست ندارد که اطلاعات آن را به خطر بیفتد . شما هم به عنوان صاحب یک کسب و کار آنلاین، تعداد زیادی از اطلاعات مربوط به محصولات خود و کاربرانی که برای خرید در سایت شما نام می برند را ذخیره می کنید. در نتیجه امنیت اطلاعات خود را در نظر بگیرید. کوچکترین تقض در این داده ها کسب و کار شما را به خطر میاندازد. یکی از مطمئنی که می توانید انجام دهید گواهی ssl و یا پروتکل https است.

 

2. بهینه سازی سایت

هدف از سئو در ساخت سایت حرفه ای این است که فروش شما با بهبود رتبه شما را در گوگل با استراتژی و تکنیک های مختلف افزایش می دهد. نوشتن تگ alt برای تصاویر، یافتن کلمات کلیدی مناسب، ایجاد استراتژی برای تولید سایت بخشی از تکنیک هایی است که در سایت انجام می شود. اما نکته مهمی که به تازگی گوگل به آن بیش از تری می دهد سرعت سایت. طبق تحقیقاتی که به تازگی انجام شده است، 90 درصد کاربران در تصاویری که سرعت لود سایت بیش از 5 سال طول کشیده، از سایت خارج می شود و همین موضوع باعث افزایش نرخ پرش می شود که در نقش کلیدی، می شود. پس هواستان به سرعت سایت باشد در بهینه سازی سایت و سئو تضمینی که بسیاری از شرکت ها ارائه میدهند به گونه ای است که سئو و بهینه سازی با هم در طی مدت زمان مشخصی سایت شما را به رتبه اول میرساند.

 

3. قابلیت جستجو و فیلتر کردن محصولات

کاربران حتی در سایت هایی که محصولی برای فروش دارند هم از نوار جستجو استفاده می کنند. پس اگر سایت شما محصولات را برای فروش ارائه می دهد باید از این ویژگی استفاده کنید. دسته بندی محصولات سایت هم به کاربران کمک می کند تا در تصاویری که نمی دانم به دنبال چه محصولی هستند بر اساس دسته بندی و فیلتر کردن محصولات پیدا کردن محصولات را برای آن ها ساده تر می کنند.

 

4. روش های پرداخت

روش های بسیار برای پرداخت آنلاین در سایت های فروشگاهی وجود دارد. اما تمام آن ها را برای سایت هایی که در حال توسعه هستند ماایدازید را اضافه کنید. . بهتر است با توجه به محصولی که در سایت می فروشید، دو تا سه درگاه بانکی را انتخاب کنید.

 

5. هزینه ارسال رایگان

فرض کنید می توانید یک پیرهن از سایت خریداری کنید. قیمت پیرهن 200 هزار تومان و هزینه ارسال آن 15 هزار تومان. اما در یک سایت دیگر همان پیرهن با قیمت 220 هزار تومان و هزینه ارسال رایگان ارائه شده است. کدام مورد را انتخاب کنید؟ شاید الان گزینه اول را انتخاب کنید. اما زمانی که در موقعیت خرید قرار میگیرید . ناخودآگاه مورد دوم را انتخاب کنید. چرا که چشمتان به کلمه رایگان خورده است. در نتیجه شما بهتر است از چنین استراتژی هایی در سایت خود استفاده از ک.نی

 

6. طراحی وب سایت مناسب با نوع محصول

سایت رنگ بندی شما باید با نوع محصولات شما هماهنگی داشته باشید. . زیرا این رنگ ها اشتها را حرکت می کند. در نتیجه شما باید در محصولات خود تحقیق کرده و رنگ مناسب را برای سایت شما ببینید.

7. استراتژی بازاریابی

در مراحل اولیه راه اندازی یک سایت، یک استراتژی ایجاد کنید که می تواند برای شناسایی ویژگی های مورد نیاز شما استفاده شود. یک استراتژی خوب، تعریف ساختار سایت و شناسایی عناصر تشکیل دهنده سایت است.

 

8. طرح سایت فروشگاه، نمونه برای مذاکره

علاوه بر سادگی، کاربران به دنبال محتوای با کیفیت هستند. تصاویر با وضوح بالا و جزئیات کامل محصول که بر تبدیل تأثیر می گذارد. نقطه ضعف خرید آنلاین این است که مشتریان نمی توانند محصول را ببینند. بنابراین تنها اطلاعاتی که می تواند تصمیم را ذخیره کند، توضیحات محصول است. محدوده محصول و سایر جزئیات را برای راحتی خرید تنظیم کنید.